Hvad er en Customer Due Diligence?

Sponseret

En customer due diligence er en undersøgelse af en kunde for at sikre, at virksomheden overholder gældende love og regler. Undersøgelsen omfatter typisk en kunde- og baggrundskontrol for at verificere, at kunden er hvem han/hun udgiver sig for at være, og at der ikke er noget ulovligt eller usovmæssigt forbundet med kundens forretningsforhold til virksomheden.

Hvad er fordelene ved at gennemføre en kundekendskabsundersøgelse?


At gennemføre en kundedue diligence har en række fordele. Men hvorfor er CDD vigtigt? For det første er det med til at sikre, at din virksomhed overholder gældende love og regler. For det andet hjælper det med at beskytte din virksomhed mod potentielle økonomiske tab. For det tredje er det med til at fremme gode kunderelationer. Endelig er det med til at forbedre din virksomheds samlede omdømme.

En customer due diligence er altså med til at sikre, at din virksomhed overholder gældende love og regler. Den beskytter også mod potentielle økonomiske tab og er med til at fremme gode kunderelationer.

Derudover er der en række andre fordele ved at gennemføre en kundekendskabsundersøgelse. For det første er det med til at forbedre din virksomheds omdømme. For det andet er det med til at styrke din virksomheds position på markedet. Endelig er det med til at sikre, at du som virksomhedsejer har et godt overblik over dine kunder.

En customer due diligence er således en undersøgelse af en kunde, som har en række fordele. En kundekendskabsundersøgelse er en undersøgelse af en kunde for at sikre, at virksomheden overholder gældende love og regler. Undersøgelsen omfatter typisk et kunde- og baggrundstjek for at verificere, at kunden er den, de hævder at være, og at der ikke er noget ulovligt eller uretmæssigt forbundet med kundens forretningsforbindelse med virksomheden.

Hvad er CDD (Customer Due Diligence)

En CDD eller Customer Due Diligence er i grove træk en undersøgelse af din potentielle kunde, der typisk indeholder et kunde- og baggrundstjek. Formålet med undersøgelsen er at sikre at kunden er hvem han udgiver sig for at være samt, at der ikke er noget ulovligt eller usovmæssigt forbundet med kundens forretningsforhold til din virksomhed. CDD vil typisk blive udført af dig eller en fra din virksomhed, og den kan bl.a. bestå i at researche på nettet og/eller via sociale medier, men også i at indhente referencer eller anmode om ID-dokumentation fra kunden.

En CDD er således med til at sikre, at din virksomhed overholder gældende love og regler.